דעות

רופאי ומנהלי בית החולים שיפא בעזה ביזו את מקצוע הרפואה

התשתיות המפלצתיות שהוקמו בבית החולים נבנו בסתר אך בחסות עובדיו ומנהליו | גם נציגיהם של האו"ם, שמעזים להטיף לנו מוסר, ידעו גם ידעו על הפיכתו של שיפא לבית רשע ורוע

מחבלי החמאס מובילים חטוף במסדרונות ביה"ח שיפא, 7.10.2023. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל חשף השבוע מקצת מהממצאים בבית החולים שיפא בעקבות פעילות צה"ל במקום. ממצאים אלה מלמדים, ללא עוררין, כי בית החולים שימש מרכז טרור לכל עניין ודבר. כבר בעבר הוכח הקשר בין בית החולים לחמאס. הנסיונות להציג קשר זה נהדפו ולא קיבלו תהודה בעולם, גם לא באו"ם, שאחדות משלוחותיו פעילות מאוד ברצועה ובבתי החולים שבה.

הצילומים הוכיחו: מבית החולים שיפא יצאו רכבי המרצחים ב-7 באוקטובר ואליו הם שבו. דרך כניסתו הראשית, מול דלפק הקבלה התמים, הוכנסו חטופים למרתפיו הנעלמים. מסדרונות המסתור האפלים הוכנו מבעוד מועד לשימוש הארגון בשעת השין. בין כותלי בית החולים הזה נרצחה, בידי מתועבים, החיילת נועה מרציאנו ז"ל. על זוועות אחרות בוודאי עוד נשמע, בעוד כוחות צה"ל ממשיכים לחשוף את הכוכים החשוכים והנעלמים בבית החולים.

התשתיות המפלצתיות שהוקמו בקמפוס של בית החולים, אתר מוגן על פי אמנות בינלאומיות וחוקי מלחמה, נבנו בסתר אך בחסות בית החולים והעובדים בו. אם לא בחסותם, בוודאי בידיעתם.

בין כותלי בית החולים הזה נרצחה, בידי מתועבים, החיילת נועה מרציאנו ז"ל. למרות החשיפה בעבר וכעת, מנהלי בית החולים ועובדיו ממשיכים להסתיר ולהכחיש קיומם של מסדרונות רשע במוסדם

למרות החשיפה בעבר וכעת, מנהלי בית החולים ועובדיו ממשיכים להסתיר ולהכחיש קיומם של מסדרונות רשע במוסדם. ארגונים בינלאומיים מנסים להכפיש את פעולות החשיפה של צה"ל בבתי החולים שברצועה. צה"ל מואשם בתקשורת בהצגת ממצאים לא אמינים לטענתו כי בית החולים שימש מפקדה לחמאס ומשכן לחלק מהזוועות והפשעים נגד האנושות שהוא מבצע.

מאז התמרון הקרקעי ניכר כי מוסדות האו"ם מגנים מעל כל במה, והשבוע בנחישות בוטה, את פעילות הצבא ב"מוסדות הרפואה" הפזורים ברצועה. האובססיביות של בכירי האו"ם כנגד פעילות הצבא בבתי החולים מעלה תמיהה לכוונותיהם האמיתיות. בוודאי לאור קצב חשיפת הממצאים בבית החולים שיפא השבוע.

אין זה סביר כי הפעילות הזו נעלמה מעיניהם של היושבים במשרדי האו"ם המממנים את ביה"ח ותומכים בפעילותו. לא שמענו מהם ולו מילה אחת על המוסר הפגום של העובדים בשיפא, החוקים שהפרו, האמנות בהן בגדו והמוסר הרפואי, האוניברסלי, אותו ביזו

לא יכול להיות שנעלמו מעיניהם התשתיות הרבות שנבנו והפעילות במוסדות הללו, לפני 7 באוקטובר ואחריו. אין זה סביר כי הפעילות הזו נעלמה מעיניהם של היושבים במשרדי האו"ם בארה"ב ובאירופה המממנים את בית החולים ותומכים בפעילותו. אותם גורמים המעזים להטיף לנו מוסר ודורשים כי אנחנו נפעל בהתאם לאמנות וחוקי מלחמה, אמות מידה ומוסר של מדינה. מאלה, לא שמענו ולו מילה אחת על המוסר הפגום של העובדים בבית החולים שיפא, החוקים שהם הפרו, האמנות בהן בגדו והמוסר הרפואי, האוניברסלי, אותו ביזו.

ניתן רק להעריך כי הגינוי הנמרץ של נציגי האו"ם לפעילות הצבא בבתי החולים, המוצא ביטויה גם בערוצי תקשורת רבים, נובע, קרוב לוודאי, מהעובדה שנציגיהם הנאמנים של המוסדות הקשורים לאו"ם ידעו גם ידעו על הנעשה בין כותלי בתי החולים והפיכתם מבתי חולים לבתי רשע ורוע. גם הם, המנהלים הבכירים ביותר הספונים במשרדי האו"ם, שיתפו פעולה עם החמאס. גם הם שותפים לפשעים נגד האנושות והם יודעים זאת.

זעקתם כנגד פעילות צה"ל בבתי החולים ברצועה, כאילו היא נעשית בהפרה של חוקים ואמנות ופוגעת במוסר עד כדי שהיא שקולה לפשע מלחמה, אין בה אלא להוכיח כי היא נובעת מחששם הכבד שתמיכתם בפעילות החמאס והעלמת העין שלהם מהנעשה במוסדות הרפואה ברצועה, יחשפו לעיני כל.

הכותב הוא מנהל המערך לכירורגיה כללית, המרכז רפואי רמב"ם, חיפה

נושאים קשורים:  דעות,  חדשות,  בית החולים "שיפא",  חמאס,  האו"ם,  צה"ל,  פרופ' יורם קלוגר
תגובות
אנונימי/ת
22.11.2023, 19:16

צודק ב-100%. מדובר במפלצות לא ברופאים.

אנונימי/ת
22.11.2023, 20:41

אני משפשף את העיניים ולא מאמין.
האם באמת מתפרסם באתר הזה מאמר דעה שלא מאמץ את הנרטיב הפלסטיני-נאצי ??

הרי רק לפני שבועיים ועדת האתיקה של הר"י כינתה פעולה צבאית כנגד "בתי החולים" בעזה- פשע נגד האנושות.
איפה אבנר רשף ויתר חבר מרעיו ?? איפה וועדת האתיקה??
אני עדיין לא מאמין

אנונימי/ת
22.11.2023, 20:46

אולי גם הם התפכחו סוף סוף.
אם כי קשה להאמין

22.11.2023, 21:07

אתה מפחד ומגיב באופן אנונימי. לצוות בשיפא מפחדים יותר.
וכול מה שקלוגר כתב נכון!!

22.11.2023, 21:11

לאנונימי הפחדן הבזוי. לידיעתך, אני חותם על כל מילה שכתב פרופ' קלוגר. ועדת האתיקה צדקה שיצאה נגד הפצצה חסרת אבחנה של בתי חולים. אני גם מאמין שיש לחסל את שלטון החמאס ואת כל נכסיו ואחיזתו בעזה. לטובתנו ולטובת עתיד הפלסטינאים. אני יליד 1948 ועדיין מאמין בשלום עם שכנינו- כי אין ברירה אחרת!. כאשר אתה ו"אנונימים" כמוך יבינו שפגיעה ad hominem היא מעשה שפל ולא ענייני אפשר יהיה סוף סוף לקיים דיון רציני על גבי האתר הזה.

אנונימי/ת
22.11.2023, 23:00

גם אני הופתעתי.

אנונימי/ת
22.11.2023, 23:23

האמונה בשלום היא נהדרת, מחזקת ונותנת משמעות בחיים. אבל, לצערי אנחנו לא מדברים עם השכנים שלנו באותה שפה. בשפה של השכנים מעזה- לרצוח את האישה המבוגרת שעזרה להם מכול הלב והשקיע רוב הזמן שלה בקידום שלום ודו-קיום - צד נכון לכיוון של שלום כמו שהם מגדירים אותו. השלום מבחינתם- זה אפשרות להיכנס לשטח ישראל ולרצוח בכיף ובשמחה סדיסטית מפחידה. כול מי שמטפל או מטופל בבית החולים בעזה ישמח להשתתף בשמחת רצח יהודים ומייד לפרסם סרטונים ברשתות חברתיות. כך הם רואים את השלום. ומי שמכחיש את זה שהם נהנים לרצוח אותנו ויש מספיק עדויות שזה היה לפני כיבוש הוא פשוט מכחיש את השבת השחורה.

23.11.2023, 07:41

מסכים לחלוטין עם קלוגר
אם כי חשוב להכיר בכך שכולם נתונים למרותו ואיומיהם של אנשי החמאס
ולחשוב שדעתם של ה"רופאים השפויים" ( איזה ביטוי מטעה... ) היתה מתקבלת ושיפא היה מופצץ כשחטופים נתונים בין מרתפיו ...

אנונימי/ת
23.11.2023, 14:06

אולי אכן התפכחת סוף סוף. אולי

אנונימי/ת
24.11.2023, 08:18

מסכים ב 100% בכל מילה שנאמרה ...אולי בעוד2 או 3 דורות אפשר לדבר על השלום עם המפלצות הפלסטינאים ומשתפי הפעולה שלהם כאשר יתחילו לחנך מגיל הרך לשלום ולא לרצח

22.11.2023, 21:19

כל כך כואב שגם מוסדות בינלאומיים ״מכובדים״ התרשלו במלאכתם ועכשיו מטאטאים את עצלנותם מתחת לשטיח. אין על מי לסמוך אלא על עצמנו ועל הגינותנו.

23.11.2023, 03:12

התמימות הורגת
מה ציפיתם? איזשהו אדם ברצועת עזה שמקבל משכורת יתנגד לחמאס?
מה הייתם אתם עושים
תפנימו שאין מולנו אף אחד שמעונין בשלום
מספיק לבכיינות וחדל כניעה לסחטנות החמאס

23.11.2023, 05:37

האום הוא אכן שמום ...ואי אפשר לצפות ממנו לעמדה ערכית ומוסרית ... והנהלת שיפא גם אם רצתה להיות דוברת אמת - היתה נתונה תחת איומי החמאס ולא יכלה להציג עמדה אחרת..
אין לי ספק בצדקת הפעולה שלנו בעזה בכלל ובשיפא בפרט ...
אבל אני לא מופתעת מהתנהגות רופאי שיפא - למרות שחלקם מכירים היטב את ישראל ואף נעזרו בה בהכשרתם ועבודתם - במציאות העגומה בעזה כל התבטאות אחרת היתה עולה להם בחייהם.
מקווה , ואולי יתבררו הדברים בהמשך , שהחטופים שנזקקו לטיפול רפואי בעת השבי אכן קיבלו אותו מידי רופאי עזה ...

ישר כוח ד"ר צפרא סיריק. סוף סוף קול שפוי. לא הוצגו עד כה הוכחות חותכותשרופאים מעזה השתתפו בפועל במעשי טרור. קל לשבת בכורסה בישראל (הדמוקטית, בינתיים) ולשפוט את מי שנתון תחת משטר רודני ואכזר

24.11.2023, 11:52

פרופ קלוגר יישר כוח

קודם שאגיב למאמר של פרופ' קלוגר ולתגובות אני חוזר וקורא למערכת לבטל את האופציה לתגובות אנונימיות. חלקן הגדול של תגובות אלה הן עלבון לקוראים . רופא המבקש להגיב יציין את שמו מי שחושש להגיב שישתוק.
לעצם המאמר-
ה Lancet הקים כעת וועדה של מומחים להיסטוריה לחזור ולבדוק את חלקם של רופאים גרמנים ואוסטרים בתכנון וביצוע רצח המוני בתקופת השואה . האנגלים כנראה לא היו מודעים מספיק לחלקם המרכזי של רופאים נאצים בתכנון שיטות הרצח השונות. הניסויים הראשונים ברצח בגז בוצעו בבתי חולים פסיכיאטריים בגרמניה . נרצחים שם לא היו יהודים אלא חולי נפש ומפגרים. רופאים לקחו חלק פעיל בעינויים גם בדרום אמריקה במיוחד בארגנטינה.
בניגוד לאלה ,הרופאים בבתי החולים בעזה אינם מואשמים בביצוע פשעי מלחמה. אין, בשלב זה, טענה כי הם השתתפו בעינוי או בכל צורה אחרת של התעללות בחטופים. הם וודאי ידעו היטב מה קורה במרתפים ובקומות התחתונות של בתי החולים כמו שידעו באי המסגדים , המורים בבתי הספר ותושבים רבים שדירותיהם שמשו כמחסני אמל"ח וחלונותיהם כמתקני שיגור.
לא נראה לי כי החמס שאל רשות ממישהו או קבל הסכמה מדעת מהאנשים השונים שהוא ניצל וסיכן.
לכן, נדרשת זהירות בהאשמת הרופאים. אינני בטוח כמה מהמגיבים היו מוכנים לעמוד מול החמס ולהודיע שאינם מסכימים שהוא יחפור מנהרות מתחת לבית החולים. וישתמש בחלק מהחדרים לצרכיו.
הסיסמה שבשמה מתנהל המלחמה בעזה "להרוס את שלטון החמס" צריכה להתחלף סיסמה נכונה יותר היא "לשחרר את עזה משלטון החמס".

אנונימי/ת
25.11.2023, 23:32

תגיד, לא הפנמת כלום, ולא למדת כלום מאז 7 באוקטובר??
עזה היא חמאס וחמאס היא עזה. פרופסור עאלק

25.11.2023, 18:21

מהעדויות שצה"ל הציג ניתן להסיק שבתי החולים בעזה אכן שימשו במשך זמן רב מחסה לפעילות טרוריסטית ובכלל זה חטיפת אזרחים וחיילים משטח ישראל ביום השבת השחורה של 7 באוקטובר. אני מקווה ששאלת מעורבותם של הרופאים ושאר הסגל הרפואי תעלה לדיון משפטי בכל מה שקשור בפשעים כנגד האנושות שבוצעו על ידי ארגון החמאס, הג'יהאד ועוזריהם (ובכלל זה סגל רפואי ששיתף פעולה). ביום מהימים הרופאים האלה (שחלקם למדו בישראל) יצטרכו להצדיק את שתיקתם, או את מעורבותם הישירה בפעילות כזו. מסכים שרצועת עזה לא תוכל להתנהל יותר על ידי ארגונים רצחניים ששואפים להשמיד את ישראל.