חדשות

כנס הקנאביס העולמי ICRS2021 ייערך לראשונה בישראל

האיגוד הבינלאומי לחקר קנבינואידים ICRS יקיים את הכנס השנתי שלו בחודש יוני בבנייני האומה בירושלים, בשיתוף האוניברסיטה העברית ובהשתתפות מאות חוקרים ורופאים מהעולם

הדמיה של אולם טדי בבנייני האומה ירושלים במהלך כנס הקנאביס הבינלאומי. צילום: יח"צ

מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים, בשיתוף עם המרכז הרב תחומי לחקר קנבינואידים (MCCR) של האוניברסיטה העברית, הרשות לפיתוח ירושלים (JCVB) ואיגוד ה-ICRS, יארח לראשונה בישראל את כנס הקנאביס הבינלאומי ICRS2021. הכנס של האיגוד הבינלאומי לחקר קנבינואידים (ICRS) צפוי להתקיים בחודש יוני 2021 בבירה בהשתתפות כ-800 חוקרים, רופאים ומדענים מהעולם.

נכון לשלב זה, הכנס צפוי להתקיים בבנייני האומה בירושלים, זאת בהנחה שמשבר הקורונה יסתיים לפני חודש יוני. במידה שהנחיות משרד הבריאות לא יאפשרו את קיומו הפיזי של הכנס ומשבר הקורונה יימשך, ייערך האירוע באופן מקוון.

כנס ה-ICRS, המציג את המחקר העדכני בתחום הקנאביס, יכלול הרצאות פרונטליות והצגת פוסטרים במגוון נושאים העוסקים במדע הקנאביס, כגון: מחלות אוטואימוניות, אפילפסיה, כאב, פוסט טראומה, פיתוח תרופות וכימיה רפואית, מטבוליזם, השמנת יתר, סרטן, ועוד.

הכנס יתקיים, כאמור, בחסות המרכז הרב תחומי לחקר קנבינואידים (MCCR) של האוניברסיטה העברית, המרכז לביצוע מחקרים בנושא קנבינואידים, אנדוקנבינואידים וקנאביס רפואי.

השנה יצוין בכנס יום הולדתו ה-90 של פרופ' רפאל משולם, חוקר האוניברסיטה, בעיר מגוריו ירושלים. פרופ' משולם, שנחשב ל"אבי המחקר לקנבינואידים", ועמיתיו בודדו את המרכיבים הפעילים של צמח הקנאביס, תיארו את המבנה שלהם וסנתזו אותם. לפרופ' משולם הוענק בחודש דצמבר האחרון פרס הארווי היוקרתי לשנת 2020-2019 על גילוי המערכת האנדוקנבינואידית וחקר השלכותיה על בריאות האדם.

פרופ' יוסי תם מבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית, המשמש כנשיא איגוד ה-ICRS וראש ה-MCCR, ממארגני האירוע, ציין כי "חבר הנאמנים של האיגוד שמח לארח את הכנס ה–31 בירושלים, מתוך הבנה שחלק מהמחקרים החשובים ביותר בקנבינואידים כיום נעשים בישראל".

לאתר כנס הקנאביס העולמי ICRS2021 בבנייני האומה ירושלים – ליחצו כאן

נושאים קשורים:  כנס,  קנאביס,  "בנייני האומה",  האוניברסיטה העברית,  כנס הקנאביס העולמי,  חדשות
תגובות