חדשות

רפורמת הקנאביס הרפואי: יופעל פיקוח על הרופאים שיהיו רשאים לספק מרשמים

בטיוטת ההצעה המסדירה את תחום הגידול, ההפצה והשימוש בקנאביס רפואי בישראל נכתב, כי "יופעל מערך פיקוח על הרופאים לאחר ההסמכה כדי לוודא נאותות הפרקטיקה הרפואית המתחייבת על ידם"; המתווה הוגש להערות למשרדי הממשלה לפני אישור

זני קנאביס רפואי (צילום: אילוסטרציה)

טיוטת הצעה לשימוש בקנאביס למטרות רפואיות ולמחקר הופצה אתמול (ד') על ידי משרד הבריאות. דוברות המשרד הדגישה כי ההצעה, שפתוחה להערות בשלב זה, היא חלק מהרפורמה בנושא שיזם שר הבריאות, יעקב ליצמן. המסמך הועבר לעיון משרדי הממשלה

"המתווה שבכוונת משרד הבריאות להגיש לאישור הממשלה נועד להבטיח, בראש ובראשונה, כי המוצרים שבהם ישתמשו המטופלים לא רק שייוצרו בתנאי איכות ראויים, אלא גם יונפקו בבתי מרקחת, כמקובל לגבי תרופות", מסרה דוברות המשרד.

הרופאים שיורשו לרשום קנאביס רפואי יידרשו לעבור הכשרה מתאימה, שתכלול הכרת הטיפול, מינונים, תופעות לוואי והכרת הסכנות

"משרד הבריאות ימשיך לפעול להרחבת מעגל המוסמכים לאשר השימוש למטופלים, במטרה לשפר עוד את השירות לציבור בתחום. משרד הבריאות ימשיך לפעול להנהגת הסדרים שיבטיחו את שלום וביטחון הציבור, ובכלל זה מניעת זליגתו של הסם ושימוש לרעה בו".

טיוטת המחליטים מפרטת ומעדכנת נושאים כמו רישיונות שיינתנו באורח פרטני לגידול, יצור, שיווק והנפקה. מוצע, כי לא תהיה הגבלה על מספר המגדלים, אבל אם יתברר שהמספר מסכן את ביטחון הציבור על פי הערכת המשרד לביטחון הפנים והמשטרה, יופעל הסדר וייקבעו מכסות יצור. לא יינתן רישיון לגידול קנביס לצריכה עצמית; מוצרי הקנביס ייוצרו רק במפעלים ייעודיים, בדומה למפעלי חברות תרופות, ויחולו עליהם פיקוח בנוגע לאיכות הייצור ולחובת ניהול מקצועית.

כמו כן, על בתי המסחר שינפקו קנאביס רפואי יחולו כללים בדומה לבתי מרקחת ובהתאם לכללים החלים על תרופות נרקוטיות. לרוקחים תינתן הדרכה, ותחול הפרדה בין חוליות שרשרת הגידול, היצור וההנפקה, בדומה להפרדה שקיימת בשוק התרופות. בעלי הרישיונות הקיימים יידרשו להתאים את הפעילויות שלהם לתנאי איכות חדשים, בתוך ששה חודשים עד שנה ומחצה לכל היותר מאישור המתווה בממשלה.

המסמך מפרט את תצורות ההפצה, האריזה וסימון מוצרי הקנאביס השונים, הפיקוח עליהם וכן מציין שהמשרד ייזום ויעודד מחקרים קליניים ואחרים בנושא, בין השאר בשיתוף מכון וולקני.

בהקשר להכשרת רופאים שיקבלו הסמכה להנפקת מרשמי קנאביס רפואי נאמר בטיוטת ההצעה למחליטים, כי המדיניות הרשמית היא לאפשר למספר גדול יותר של רופאים מזה הקיים כיום לאשר שימוש למטרות רפואיות. הרופאים יידרשו לעבור הכשרה מתאימה, שתכלול הכרת הטיפול, מינונים, תופעות לוואי והכרת הסכנות. משרד הבריאות אמור לקיים את ההדרכות ואת ההסמכות וציין כי "יופעל מערך פיקוח על הרופאים לאחר ההסמכה כדי לוודא נאותות הפרקטיקה הרפואית המתחייבת על ידם".

טיוטת ההצעה לשימוש בקנאביס למטרות רפואיות ולמחקר

נושאים קשורים:  חדשות,  רפורמת הקנאביס הרפואי,  מריחואנה,  משרד הבריאות,  הממשלה,  טיוטת הצעה
תגובות
אנונימי/ת
22.04.2016, 18:47

מי בכלל צריך את הצרה הזו?
ובשביל מה?
מה מוביל רופא/ה להכניס את עצמם לברוך הזה?
למה רשמת? למי? האם ידעת כשרשמת שכך וכך? איך לא ידעת?
צריכים להיות מטורפים בשביל לרשום קנביס למטופלים.

אנונימי/ת
27.04.2016, 19:39

לא עדיף לתת מרשמים להרואין על נגזרותיו או מחליפי קוקאין...

09.05.2016, 16:13

לכבוד העורך פרופסור קנובלר
מענין שלכאורה מנעתה את פירסום ההודעה של אתמול שדווחה בדוקטורס אונלי על חשיפת שמו של חברך לדרך של הלגליזציה של סם הקנביס- ד"ר ברוך החשוד בפלילים. בדרך כלל כל ידיעה מהאתר הנ"ל בנושא פסיכיאטריה מופיע מיד באתרנו

אנונימי/ת
14.05.2016, 18:28

תספק לו, סליחה, תרשום לו סם ואתה אחראי על כל מה שהוא יעשה כשהוא מסומם.