חדשות

מיום א': לימודי הפיזיותרפיה יושבתו במחאה על פתיחת חוגים חדשים

הסטודנטים מוחים על פתיחת חוגים נוספים למרות מחסור חמור במקומות הכשרה; על השביתה הכריזה התאחדות הסטודנטים

הסטודנטים לפיזיותרפיה ישביתו מיום ראשון הקרוב (6 באוקטובר) את הלימודים בחוגים באוניברסיטאות חיפה, תל אביב, אריאל, באר שבע וצפת. זאת, כמחאה על אישור המל"ג לפתוח חוגים נוספים ולהרחיב את החוגים הקיימים, על אף המחסור החמור במקומות התנסות בבתי החולים ובמרפאות קופות החולים, לטענתם.

במסגרת לימודיהם, נדרשים הסטודנטים לכ-1,000 שעות של הכשרה מעשית בתחומים השונים של מקצוע הפיזיותרפיה. עקב המחסור החמור במקומות התנסות, מתקיימות בשנים האחרונות הכשרות חלקיות בלבד. הסטודנטים המשתלבים במערכת הבריאות נאלצים לעשות זאת על אף שאין בידיהם את כל הידע הדרוש, ולדברי נציגיהם נוצר מצב שיש בו סכנה לנזק חמור למטופלים.

המחסור במקומות הכשרה אינו חדש. עקב המצוקה הקיימת, פורסם ב-2007, דו"ח של הוועדה להערכת לימודי הפיזיותרפיה בישראל שקבע: "אין לפתוח תוכניות לימודים נוספות עד 2015, וגם אין לאפשר גידול במספר הסטודנטים באף אחת מהתוכניות הקיימות". למרות זאת, אישר המל"ג ב-2012 את פתיחתה של תוכנית לימודים נוספת במכללה האקדמית קריית אונו.

בחודשים האחרונים קיים ועד הסטודנטים הארצי לפיזיותרפיה דיונים בסוגיה זאת עם נציגי המל"ג במטרה להגיע לפתרון. עד כה לא הושגה התקדמות. הסטודנטים טוענים כי חברי המועצה להשכלה גבוהה, שתפקידם להבטיח הכשרה מעשית לכלל ציבור הסטודנטים לפיזיותרפיה "נרדמו בשמירה" וכעת מתנערים מאחריות.

מכתב בנושא זה שוגר ליו"ר המל"ג, פרופסור מנואל טרכטנברג. "מערך ההכשרה המעשית הוא נדבך עיקרי בתהליך הכשרתנו כדור המטפלים העתידי שאמון על בריאות מטופליו", נאמר בו, "זו זכותנו ואף חובתנו לקבל הכשרה מעשית ראויה. אין בכוונתנו לקבל כל התנערות מאחריות ומצפים שייעשה מעשה לסיום המשבר בתחום ההכשרה המעשית בפיזיותרפיה".

נושאים קשורים:  חדשות,  פיזיותרפיה,  מל"ג
תגובות