חדשות

הגינקולוג שייבא ביציות פגומות: "ניסיתי למנוע את ההשתלה"

המטופלת שילדה תינוקת נשאית המופיליה: הרופא התחייב שבדיקותיה הגנטיות של תורמת הביציות מגיאורגיה תקינות | החשוד, גינקולוג ומנהל קליניקה פרטית לטיפולי הפריה: "פעלתי לפי נהלי משרד הבריאות"

מעבדה להפריית ביציות. אילוסטרציה

התינוקת שנולדה עם גן המופיליה B, בעקבות השתלת ביציות מופרות מגיאורגיה, נולדה לפני חודשים ספורים בבית חולים במרכז הארץ ונמצאת בעיצומו של בירור רפואי כדי להבין את השלכות נשאות הגן. אמה, שעברה את ההליך בשל גילה, היא אחת משלוש מתלוננות בתיק שנחשף אתמול (ב') ובמסגרתו נעצרו רופא בכיר ואמבריולוג. בית המשפט שחרר אמש את העצורים למעצר בית והטיל צו איסור פרסום על פרטי החשודים.

באי כוחה של האם טוענים כי הרופא התחייב בפניה שתורמת הביציות מגיאורגיה עברה פאנל גנטי מורחב של מאות בדיקות גנטיות, שהוא ראה את הבדיקות ושהן תקינות. על כך דיווחו אמש אדיר ינקו ואדם קוטב ב-ynet.

על פי הדיווח, במהלך ההריון נודע לאישה שהעובר סובל מבעיה גנטית שעלולה להוביל להמופיליה. ההריון היה מורכב רפואית ורגשית ובסיומו נולדה התינוקת נשאית המופיליה. מקרה נוסף בפרשה הזו הסתיים בלידה שקטה של אישה אחרת.

עו"ד שירה פרידן ממשרד כספי סרור ושות', המייצגת את האם, מסרה כי כי "רופא הפריון הציג בפני מרשתנו מצג שווא והצהיר בפניה הצהרה כוזבת, לפיה תוצאות הבדיקות הגנטיות שלה תקינות, בעוד שבפניו וברשותו היה מתועד, שחור על גבי לבן, המידע כי היא נשאית להמופיליה".

החשוד המרכזי, גינקולוג ומנהל קליניקה פרטית לטיפולי הפריה בתל אביב, אמר בחקירתו כי "פעלתי לפי הנהלים של משרד הבריאות. הנהלים לא מחייבים לעשות את הבדיקה הגנטית הזאת. אלו נהלים שהתבקשו רק לאחרונה מבנק הזרע". עוד אמר בחקירתו: "ברגע שגיליתי את זה, פניתי לשני בתי חולים כדי למנוע את ההשתלה של העובר מהביצית הזאת".

עוד אמר הגינקולוג: "אני מביא ביציות מגיאורגיה במשך 20 שנה, משרד הבריאות מכיר את זה, מפקח על זה, בדק את המרפאה שלי ואישר אותה. יש פרוטוקולים איזה בדיקות אני צריך לעשות, מה אני צריך לתעד ועל מה אני צריך לדווח. ב-29.12.22 קיבלנו הנחיה מבנק הזרע שאנחנו עובדים איתו לעשות בדיקות גנטיות נוספות, אבל המטופלת הרלוונטית עברה את ההליך שבוע לפני והכל מתועד".

באי כוחו של הרופא, עו"ד שי רודה ועו"ד ירון פורר, מסרו: "מרשנו פרופ' מוערך בתחומו. הוא טוען שפעל על פי כל הנהלים והפרוטוקולים של משרד הבריאות, ואף מעבר לכך. הפרופ' משתף פעולה עם גורמי החקירה".

משרד הבריאות החליט להפסיק את המשך ייבוא הביציות מהיחידה בגיאורגיה והורה לכל מנהלי היחידות להפריה חוץ גופית בארץ לאתר את הנשים שיובאו עבורן ביציות וליידע אותן בסיכון בשימושן. כמו כן, הוקמה ועדת בדיקה בנושא.

נושאים קשורים:  ביציות,  יבוא ביציות,  טיפולי פוריות,  מעצר,  הונאה,  חדשות,  IVF,  המופיליה B
תגובות
אנונימי/ת
23.03.2024, 16:34

זוהי רשלנות רפואית מצערת מאד!!!