חדשות

קורס ראשון להכשרת רופאים לספק מרשמי קנאביס רפואי יחל ביום שישי

בקורס, אותו יזם משרד הבריאות במטרה להגדיל את מספר הרופאים המסוגלים לספק מרשם לשימוש בקנאביס רפואי, ישתתפו 27 רופאים והוא יימשך כחודש

קנאביס רפואי (צילום: אילוסטרציה)
קנאביס רפואי (צילום: אילוסטרציה)

הקורס הראשון להכשרת רופאים לספק מרשמי קנאביס רפואי, במסגרת הרפורמה שאומצה בתחום, ייפתח ביום שישי הקרוב (13 בינואר) ויימשך כחודש. בקורס ישתתפו 27 רופאים, מתוך כ-100 שאמורים להיות מוכשרים למטרה זאת; על פתיחת הקורס הודיע אתמול (ב') שר הבריאות יעקב ליצמן, בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת, שעסק בקנאביס רפואי.

השר ליצמן אמר בדיון: "קנאביס הוא סם, לא סוכריה. עם זאת, אין סיבה שלא ניתן יהיה להשיגו בבית מרקחת. מי שצריך לקבל קנאביס, יקבל את החומר באופן מכובד. לא צריך להמתין חודשים ולהתקוטט על זה. אבל גם נקפיד שמי שאיננו צריך לקבל, לא יקבל. לא כל רופא צריך לאשר קנאביס או להעלות את המינון".

פרופ' ארנון אפק: "ישבנו עם כל הרופאים הראשיים של הקופות. הם אמרו כי הם חוששים מלחצים. אנחנו יודעים שקנאביס רפואי משמש גם לדברים אחרים"

בדיון מסר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, כי מספר האנשים שקיבלו רישיונות שימוש בקנאביס רפואי עומד כיום בישראל על 27,797 ומדי יום יש פניות מ-300 בני אדם נוספים. "אין לזה אח ורע בשום מדינה אירופית", אמר פרופ' אפק, "לפעמים נוצר פער בין מה שהאדם מבקש לבין המלצת הגורמים הרפואיים, אולם ניתן לפנות לוועדת ערר המתכנסת פעם בשבועיים-שלושה. אנחנו לא מעכבים. רפואה חייבת להתבסס על אינדיקציות רפואיות ולפעמים גם יש ויכוחים".

פרופסור אפק דיווח עוד על החשש בקרב רופאי קופות החולים ליטול חלק בהכשרות למתן רישיונות לשימוש בקנאביס רפואי: "ישבנו עם כל הרופאים הראשיים של הקופות. הם אמרו כי הם חוששים מלחצים. אנחנו יודעים שקנאביס רפואי משמש גם לדברים אחרים. גם חלק מבתי החולים חוששים. אני מקווה שאחרי שנעביר את הקורס הראשון - הם ישתכנעו".

ח"כ שרן השכל (ליכוד) אמרה, כי על פי המידע שבידיה "רופאים רבים כן מעוניינים להירשם לקורס ההכשרה - אך הקופות לא אישרו להם ולכן על משרד הבריאות לאפשר לרופאים לגשת להכשרה גם ללא אישור הקופות".
בדיון שיבח ח"כ אילן גילאון (מרצ) את השר ליצמן: " "התחלת בתהליך נהדר, אל תפחד מהצל של עצמך. כל הרופאים צריכים לדעת לטפל בקנאביס".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר בדיון לנציגי יחידת הקנאביס הרפואי (יק"ר) במשרד הבריאות: "התשובות שאתם מספקים למבקשים רישיון לצרוך קנאביס רפואי אינן נותנות תקווה. לחולים נגרם סבל אדיר וההתקדמות שלכם (במתן הרישיונות) איטית מדי. או שתשפרו השירות, או שתגידו שאתם לא מסוגלים להתמודד עם נושא הקנאביס הרפואי. תקלו על הפונים כדי שהתשובה תהיה עניינית, מספקת ומהירה, תאפשרו להם להיפגש אתכם פנים מול פנים, לפני שאתם מחליטים בעניינם. השקיפות חשובה".

מנהל יק"ר, יובל לנשפט, אמר בתגובה: "לא קל להוביל שינוי. ניתן לנו מנדט לעשות שינוי מבורך, ראשון ומתקדם בעולם. אנחנו מנסים לעשות שינוי לאומי ואולי אפילו עולמי אבל אנחנו חוטפים מכל הכיוונים. אנחנו מטפלים בכל הבקשות אבל חלק מהן לא כצעקתה". הנושא ישוב לדיון המשך בוועדה בעוד כמה שבועות.

נושאים קשורים:  חדשות,  קנאביס רפואי,  משרד הבריאות,  הכשרה,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות
אנונימי/ת
11.01.2017, 19:20

תהליך הרישוי של הקנביס בארץ במיוחד בתחום האונקולוגי איבד כל רסן . הבעיה אינה בהעדר הכשרה של רופאים אלא במתן עודף של רישיונות לכל עובר ושב ללא כל התוויה והצדקה ( כשגם אלו שמקבלים לפי ההתוויות , התימוכין לתועלת בספרות המקצועית היא דלה אם בכלל ), רק בגלל ״ שהוא רוצה ״ או ״ חושב שזה מגיע לו ״ ובעיקר משום שהרופאים לא רוצים ולא מסוגלים להתמודד לא עם הלחצים ולא עם העומס ובוודאי שלא עם האלימות הנילווים לאי אישור הבקשות . המשך הפצת והגדלת מספר הרישיונות בקצב בלתי נשלט , ( להזכירכם שתוך שנים ספורות מספרם הוכפל פי 5-6 !! ) , לפני שמייצרים את המירכוז והבקרה המתוכננים לכאורה של רכישה מוסדרת דרך בתי מרקחת בלבד, הוצאה שלמה של הגורם המסחרי והבילתי מקצועי בין ספקים למטופלים והחזרה של הטיפול לרופאים ואחיות על פני סוחרים ומנהלי חממות, רק יחמיר את הבעיה ולא מציע לה כל פיתרון

אנונימי/ת
11.01.2017, 19:57

מי שנרשם, באמת, שיהיה לו רק בהצלחה.
בואו נאמר את האמת, נכון יש המון חולים שזה נחוץ להם ומנגנון ייחודי וכו והכל טוב ונכון ויפה. אבל כל הלחץ של כל אלו העבריינים והפושטקים והערסים והאיומים והיריקות והאלימות ווואו, למה לעשות לעצמנו את זה? והם הרוב לא המיעוט, זו האמת שברורה לכולם. טוב שאופיאטים לא באופנה פה. מזל שלנו הרושמים.

אנונימי/ת
15.01.2017, 20:12

בתור מנהל מרפאה גדולה....לפחות אצלי יש מספר לא מבוטל שמקבלים קנביס רפואי סתם...שיחקו משחקים עם רופאי הכאב עד שקיבלו. סמים שרצו אותם בשביל הכיף. פשוט חבל.

אנונימי/ת
16.01.2017, 18:11

אני מסכים עם המגיב הראשון
למה למדנו רפואה? כדי לחלק סמים? את זה סוחרי הסמים יודעים הרבה יותר טוב מאיתנו